
Zo ontwikkel je een brand marketing strategie
Marketing bestaat inmiddels al jaren, maar omdat ‘het merk’ als geheel steeds belangrijker wordt, moet er steeds vaker een brand marketing strategie uitgewerkt worden.
Marketing bestaat inmiddels al jaren, maar omdat ‘het merk’ als geheel steeds belangrijker wordt, moet er steeds vaker een brand marketing strategie uitgewerkt worden.
SEO is een strategie waar we al tijden mee bekend zijn. Maar wist je dat 89% van de marketeers aangeeft dat SEO succesvol is? En omdat 50% van al het webverkeer voorkomt uit ‘organische’ routes online en maar liefst 93% via een zoekmachine is dat niet verrassend.
Online display advertenties zijn een soort kleine, zeer doelmatige billboards. Ze grijpen de aandacht van passieve gebruikers, net zoals billboards langs een snelweg de aandacht trekken van voorbijrijdende automobilisten. In beide gevallen worden de advertenties vertoond aan mensen die niet actief op zoek zijn naar wat het ‘billboard’ aanprijst.
B2B bedrijven vertrouwen op verse leads om hun sales funnel te vullen en uiteindelijk om voor omzet voor het bedrijf te zorgen. Leadgeneratie is het proces om bezoekers naar je website te krijgen en deze om te zetten in leads door hun gegevens vast te leggen. Maar hoe zorg je ervoor dat je, in een drukke markt, innovatieve benaderingen gebruikt in plaats van terug te vallen op dezelfde oude leadgeneratie technieken? Dat kan door de technieken voor het vinden van B2B leads in dit artikel te gebruiken.
Lukt het niet om consequent te verkopen? In tegenstelling tot wat veel mensen je misschien vertellen ligt het probleem niet aan je verkoopvaardigheden of aan je pitch. Het zijn de leads aan wie je probeert te verkopen. De MEDDIC verkoopmethode helpt je om je leads te kennen en te kwalificeren. Het helpt je te ontdekken dat je op de juiste manier aan de juiste mensen verkoopt, waardoor het gemakkelijker wordt om deals te sluiten. Dit artikel laat je zien hoe de MEDDIC verkoopmethode werkt.
We doorgaan momenteel een van de grootste veranderingen in online adverteren. Door de nieuwe privacy wetgeving van Apple en veranderingen in iOS14 zijn adverteerders genoodzaakt opnieuw te kijken naar hoe ze kunnen personaliseren en hoe ze alsnog relevante ads kunnen leveren. Terwijl ze steeds minder data van hun (potentiële) klanten krijgen.
LinkedIn heeft meer dan 750 miljoen leden en meer dan 55 miljoen bedrijven zijn geregistreerd op deze professionele sociale netwerksite. Waarschijnlijk heb je zelf ook een account op LinkedIn. En waarschijnlijk heeft je volgende klant ook een account op LinkedIn. De volgende lead die geen klant wordt zit waarschijnlijk ook op LinkedIn, en het bedrijf waar diegene wel klant wordt ook. Net zoals de meeste, zo niet alle concurrenten die je hebt. Dus als jij op LinkedIn zit, en je klanten ook, en je leads ook, en je concurrenten ook, wordt het dan niet tijd dat je met social selling begint?
Targeted advertising is de manier waarop marketeers advertenties tonen aan consumenten die inspelen op hun specifieke wensen, interesses en koopgedrag. Meestal wordt dit gedaan door middel van klantdata die het publiek categoriseert aan de hand van factoren zoals demografie, interesses en zoekgedrag. Vervolgens worden daarop gebaseerd unieke advertenties gemaakt specifiek voor die doelgroep.
Moderne bedrijven draaien op klantdata. Leidinggevenden gebruiken het om beslissingen te nemen, marketeers om campagnes te personaliseren, productmanagers om functies te herhalen en ondersteuningsmedewerkers om uitstekende service te leveren.
In elke markt bestaat er concurrentie en alle bedrijven zijn afhankelijk van klanten. Een bedrijf kan alleen groeien en een klantenbestand opbouwen en uitbreiden wanneer het beter presteert dan de concurrentie. De netto inkomsten van een bedrijf vormen de graadmeter van hoe effectief het bedrijf groeit, klanten werft en klanten behoudt.