Account Based Marketing

De verbinding tussen marketing en sales

Met account based marketing beschouw je een bedrijf dat je als klant wil hebben als een segment op zich. Dus in plaats van dat je marketingcommunicatie voor een brede doelgroep ontwikkeld, stem je de marketingboodschap af op een specifiek bedrijf en de stakeholders binnen die organisatie die je wil bereiken. Dit doe je in samenwerking met sales.

Waarom kiezen voor account based marketing?

r zijn drie belangrijke redenen om van account based marketing gebruik te maken:

  • Omdat je de marketing- en salescyclus van je bedrijf wil verkorten en voor een hogere dealwaarde wil verkopen
  • Omdat je producten verkoopt aan grote en complexe organisaties met veel interne stakeholders die bij elke beslissing betrokken worden
  • Omdat je het belangrijk vind om je marketing en sales activiteiten op elkaar af te stemmen
Download nu het Invalshoek Marketing Handboek

Artikelen op ons blog over account based marketing

Account based marketing in zeven stappen

Overweeg je een een account based marketing campagne op te starten om nieuwe klanten te krijgen? Dan ben je niet de enige! Veel B2B bedrijven zijn bezig met account based marketing en boeken hier al succes mee. Maar hoe begin je? Dat lees je in dit artikel!

Artikel lezen

Account based marketing in zeven stappen
Account based marketing: zo werkt het

Account based marketing: zo werkt het

Account based marketing (vaak afgekort als ABM) is een marketingstrategie waarbij je met specifieke acties vooraf geselecteerd accounts bewerkt om ze zo tot klant te maken. Het is een B2B strategie waarmee je van specifieke bedrijven in je doelgroep klanten maakt. Dit vraagt erom je ideale klant scherp te definiëren en in kaart te brengen wat hun specifieke behoeften zijn voordat je ze benadert met een commerciële boodschap. Account based marketing is daarmee de ideale aanvulling op je B2B sales strategie.

Artikel lezen

Direct mail als onderdeel van je digitale marketingstrategie

Direct mail wordt door veel marketeers gezien als een achterhaald middel, echter mits goed ingezet is het nog steeds een goed kanaal om leads te genereren, zeker als je GDPR in je achterhoofd houdt en de impact daarvan op email marketing. Dit is dus het juiste moment om de plaats van direct mail in je marketingmix te heroverwegen en na te denken over hoe je direct mail onderdeel maakt van je digitale marketingstrategie.

Artikel lezen

Direct mail als onderdeel van je digitale marketingstrategie

Account based marketing bureau in Amsterdam

Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in account based marketing. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met marketing automation, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.

Gesprek inplannen

Klaar om te beginnen?

Wil je meer weten over account based marketing en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!

Artikelen in je inbox?

De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!