Account Based Marketing
De verbinding tussen marketing en sales
Met account based marketing beschouw je een bedrijf dat je als klant wil hebben als een segment op zich. Dus in plaats van dat je marketingcommunicatie voor een brede doelgroep ontwikkeld, stem je de marketingboodschap af op een specifiek bedrijf en de stakeholders binnen die organisatie die je wil bereiken. Dit doe je in samenwerking met sales.
Waarom kiezen voor account based marketing?
Er zijn drie belangrijke redenen om van account based marketing gebruik te maken:
- Omdat je de marketing- en salescyclus van je bedrijf wil verkorten en voor een hogere dealwaarde wil verkopen
- Omdat je producten verkoopt aan grote en complexe organisaties met veel interne stakeholders die bij elke beslissing betrokken worden
- Omdat je het belangrijk vind om je marketing en sales activiteiten op elkaar af te stemmen
Artikelen op ons blog over account based marketing
Account based marketing in zeven stappen
Er zijn veel B2B bedrijven die bezig zijn met account based marketing en hier succes mee boeken. Dit kan een reden zijn voor jou om te beginnen met account based marketing. In dit artikel lees je meer over wat account based marketing inhoudt.
Account based marketing: zo werkt het
Met account based marketing kun je met acties geselecteerde accounts bewerken om ze tot de klant te verwerven. Dit is voornamelijk een B2B strategie die veel gebruikt wordt om specifieke bedrijven in een doelgroep klant te maken. Hierover lees je meer in dit artikel.
Direct mail als onderdeel van je digitale marketingstrategie
Direct mail wordt vaak als achterhaald gezien, maar met de juiste aanpak is het nog steeds een redelijk goede kanaal om leads te genereren. Je kunt meer lezen in dit artikel over direct mail als onderdeel van je marketingmix.
Wat is Account Based Marketing? Een praktische gids voor ABM
Account based marketing focust zich op specifieke account vooraf, zodat er meer persoonlijke content geleverd kan worden. Zo kan het sales cyclus versnellen, en daarmee de winst verhoogd worden.
Account based marketing bureau in Amsterdam
Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in account based marketing. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met marketing automation, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.

Klaar om te beginnen?
Wil je meer weten over account based marketing en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!
Artikelen in je inbox?
De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!