Online adverteren voor B2B bedrijven
Effectief je doelgroep bereiken op zoekmachines, social media & display
Wij helpen je om jouw doelgroep te bereiken met online advertenties
Hoewel SEO van vitaal belang is voor het genereren van organisch verkeer, kost het tijd om er de vruchten van te plukken. Door online te adverteren kan je direct verkeer en snelle resultaten genereren. In combinatie met een overkoepelende SEO-strategie kan online adverteren, inclusief zoekmachine-marketing, betaalde sociale media en display een krachtig hulpmiddel zijn.
Door je doelgroep te targeten met advertenties die zijn afgestemd op hun wensen en behoeften helpt internetreclame je om meer verkeer naar je website te krijgen, vraag naar je producten en diensten op te bouwen en om hoogwaardige leads te genereren. Hierdoor wordt je bedrijf succesvoller!
Wij bieden uitgebreide digitale advertentieservices die zorgen voor meer verkeer naar je website, meer conversies en meer omzet.
Hoe werkt online adverteren bij Invalshoek?
Ons online advertentieproces is afgestemd op de zakelijke doelstellingen van jouw bedrijf. We beginnen met diepgaand onderzoek van je producten, bestaande campagnes, en analyseren van je concurrenten. We analyseren jouw doelgroep, hun online gedrag en de verschillende stadia van de marketingfunnel om elke advertentie optimaal te laten presteren.
Op basis van dit onderzoek maken we een gedetailleerde planning voor het uitvoeren van de advertentiecampagnes, inclusief het opzetten van campagnes, het kiezen van de juiste kanalen, het ontwikkelen van landingspagina’s, het schrijven en ontwerpen van advertenties, het instellen van targeting en meer. We stellen doelstellingen op om je de hoogste ROI van je advertenties te geven.

Promotie maken voor Miss Appril deed ik met Andy Hoek van Invalshoek. Naast de online advertentie campagne zit Andy boordevol tips. Echt een aanrader!
Wij bieden de volgende mogelijkheden aan voor online adverteren:
Adverteren op Zoekmachines
Zoekmachinemarketing, zoals SEO, richt zich op je doelgroep via zoekwoord- en zoekgegevens. Maar SEA (search engine advertising) maakt gebruik van betaalde advertenties om een uitstekende positionering in zoekresultaten te garanderen.
Effectieve SEA vereist strategisch zoekwoordonderzoek en bieden, evenals advertenties op maat ontwikkeld voor je doelgroep. Wij hebben uitgebreide expertise in het ontwikkelen en optimaliseren van SEA-campagnes voor Google Adsen Bing Ads.
Onze diensten omvatten: strategie en campagneplanning, zoekwoordonderzoek, ontwikkeling en ontwerp van advertentieteksten, campagne instellen en starten, campagnebeheer, onderhoud en optimalisatie.
Adverteren op Social Media
Naarmate mensen meer tijd op social media doorbrengen, heb je meer mogelijkheden om hen te bereiken. Met online adverteren op social media kan je zeer gerichte advertenties maken voor specifieke doelgroepen, gedrag en interesses, waardoor je beter in staat bent om hoogwaardige leads aan te trekken.
Hoewel ongelooflijk effectief, komt betaald sociaal met uitdagingen. Van Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest to Snapchat, elk platform heeft zijn eigen richtlijnen, best practices en doelgroep. Ons team kan zorgen voor platformaanbevelingen, strategie en advertentieconcepten, ontwikkeling, ontwerp en bewerking van advertentieteksten, en campagnebeheer, onderhoud en optimalisatie.
Wij bieden prospecting en remarketing campagnes op Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Pinterest en Youtube.
Display Advertising
Met display advertenties kunt je jouw doelgroep nauwkeuriger en op een meer kosteneffectieve manier bereiken dan met traditionele advertentiekanalen zoals pers of tv. Bovendien kan je met online display advertenties de respons van je doelgroep en de betrokkenheid bij je merk beter volgen dan wanneer je traditionele advertentiemethoden gebruikt.
Display is een vorm van online adverteren waarbij advertenties op websites van derden worden weergegeven naast inhoud die relevant is voor je producten en diensten of interessant is voor je doelgroep. Advertenties kunnen de vorm aannemen van banners, tekst, afbeeldingen en video.
Wij helpen met strategie en advertentieconcepten, ontwerp en ontwikkeling van banner ads en campagnebeheer, onderhoud en optimalisatie. Wij bieden zowel prospecting als remarketing campagnes.
Native Advertising
Native advertenties verschijnen als onderdeel van het ontwerp van de webpagina waarop ze zich bevinden. In plaats van op te vallen als een advertentie zien native advertenties eruit als redactionele content en hebben daardoor een zachtere verkoopbenadering. Ze kunnen bijvoorbeeld als aanbevolen inhoud op nieuwssites verschijnen.
Wij helpen met strategie en advertentieconcepten, ontwerp en ontwikkeling van native ads en campagnebeheer, onderhoud en optimalisatie. Wij bieden zowel prospecting als remarketing campagnes.
Wil je meer weten over online adverteren? Vraag dan nu een gratis en vrijblijvend intake gesprek aan:
Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk, uiterlijk einde volgende werkdag, contact met je op om je advertentiecampagne te bespreken.
Enkele van onze klanten



Artikelen op ons blog over online adverteren
Case study online adverteren voor Miss Appril
Miss appril is dé werving & selectie specialist van de Nederlandse app industrie. Dit bureau helpt bedrijven die apps bouwen aan Android en iOS developers, UX/UI designers en product owners die gespecialiseerd zijn in het ontwikkelen van apps. Tevens organiseert Miss Appril events zoals het appril Festival en is het partner van Appdevcon. Miss Appril heeft een portfolio van meer dan 3000 specialisten op het gebied van app development en app marketing. Om meer brand awareness te creëren bij de doelgroep heeft Miss Appril gekozen voor online adverteren bij Invalshoek.


Google Ads: hoe bouw je een campagne op?
Ongeacht hoeveel nieuwe gratis tools voor e-commerce er inmiddels bestaan, een betaalde advertentie is vaak nog steeds de beste manier om nieuw verkeer naar je website te trekken. Het probleem is dat in de e-commerce vaak dezelfde zoektermen en zoekwoorden worden gebruikt. Daarom is het belangrijk dat je niet alleen leert hoe je een goede Google Ads Campagne opbouwt, maar ook hoe je opvalt tussen de rest.
Display advertising: een overzicht voor beginners
Door middel van display advertising worden statische of geanimeerde advertenties op websites vertoond met als doel je merk of product te promoten. Er zijn vele vormen van display advertising, zoals interstitials en homepage takeovers, maar ook op social media zoals Twitter en Facebook. In dit artikel richten we ons echter op de basis, namelijk banner ads op websites, en hoe je display advertising als zakelijk dienstverlener kan inzetten voor het bereiken van je doelgroep.


Online adverteren voor webshops: de basis
Stel je bent net een webshop begonnen of je staat op het punt om er een te beginnen. Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers en klanten. Maar hoe regel je dat? Eén van de beste manieren is om te beginnen met online adverteren. Want daarmee kan je precies de doelgroep bereiken die je als bedrijf als klant wil hebben.
UTM tags maken, zo doe je dat!
Verreweg de populairste analytics tool voor websites is Google Analytics. Uit onderzoek van BuiltWith blijkt dat maar liefst 80% van alle websites wereldwijd Google Analytics gebruiken om het aantal bezoekers en de aard van de bezoeken te meten en monitoren. Helaas weten de meeste mensen die Google Analytics gebruiken eigenlijk niet eens precies hoe het werkt en hebben de meeste mensen hun UTM parameters niet goed ingesteld. Terwijl het juist essentieel is voor je marketingplan dat je de setup van Google Analytics goed hebt ingesteld.


Wat is targeted advertising?
Targeted advertising is de manier waarop marketeers advertenties tonen aan consumenten die inspelen op hun specifieke wensen, interesses en koopgedrag. Meestal wordt dit gedaan door middel van klantdata die het publiek categoriseert aan de hand van factoren zoals demografie, interesses en zoekgedrag. Vervolgens worden daarop gebaseerd unieke advertenties gemaakt specifiek voor die doelgroep.
Drie redenen om nu in een multi-platform strategie te investeren
We doorgaan momenteel een van de grootste veranderingen in online adverteren. Door de nieuwe privacy wetgeving van Apple en veranderingen in iOS14 zijn adverteerders genoodzaakt opnieuw te kijken naar hoe ze kunnen personaliseren en hoe ze alsnog relevante ads kunnen leveren. Terwijl ze steeds minder data van hun (potentiële) klanten krijgen.


Tien design tips voor display en Facebook advertenties
Online display advertenties zijn een soort kleine, zeer doelmatige billboards. Ze grijpen de aandacht van passieve gebruikers, net zoals billboards langs een snelweg de aandacht trekken van voorbijrijdende automobilisten. In beide gevallen worden de advertenties vertoond aan mensen die niet actief op zoek zijn naar wat het ‘billboard’ aanprijst.
Wat is een Demand Side Platform (DSP)?
Programmatic advertising gaat over het inzetten van technologie om het aankopen van ads in banen te leiden. Middels AI-based algoritmes kunnen adverteerders er zekerder van zijn dat ze efficiënte, getargete en relevante campagnes lanceren voor hun doelgroep. Programmatic advertising is het in- en verkopen van ads middels software om ze vervolgens te publiceren middels algoritmes.

