Marketing & Sales Blog

HubSpot Updates voor Juni 2025

HubSpot Updates voor Juni 2025

In juni heeft HubSpot opnieuw een reeks waardevolle productverbeteringen doorgevoerd. Deze updates zijn gericht op meer snelheid, meer consistentie in klantcommunicatie en vooral ook betere inzichten in de prestaties en behoeften van je klanten. Waar eerdere maanden vooral in het teken stonden van verfijningen binnen bestaande tools, introduceert HubSpot deze maand ook écht nieuwe mogelijkheden, zoals een diepgaande AI-koppeling en sterk verbeterde samenwerkingstools. In deze blog lees je een uitgebreid overzicht van de belangrijkste HubSpot-updates van juni 2025.

Artikel lezen
Hoe sales en marketing beter samen kunnen werken

Hoe sales en marketing beter samen kunnen werken

Wil jij ook de kloof tussen sales en marketing teams overbruggen? Marketing en sales zijn twee afdelingen die soms als gescheiden werelden aanvoelen, maar toch samenwerken: het marketing team stelt de boodschap op en het sales team sluit de deals. Maar de synergie tussen de twee gaat helaas vaak verloren. Waarom is afstemming tussen sales en marketing belangrijk? Omdat, wanneer deze twee afdelingen samenwerken, de kwalitatieve leads toenemen en de omzet stijgt. Een samenhangende aanpak leidt tot succes.

Artikel lezen
AI SDR's: alles wat je moet weten

AI SDR's: alles wat je moet weten

De toekomst van het genereren van leads is aangebroken en AI SDR's, ook wel AI-agents of virtuele SDR's genoemd, lopen voorop in deze beweging. AI-tools voor leadgeneratie zijn snel geëvolueerd tot de AI SDR's zoals we deze vandaag hebben. AI SDR's zijn geavanceerde agents die worden aangedreven door kunstmatige intelligentie. Ze zijn ontworpen om essentiële maar tijdrovende taken uit te voeren, zoals outreach, leadkwalificatie, het plannen van vergaderingen en follow-up.

Artikel lezen
HubSpot Updates voor Mei 2025

HubSpot Updates voor Mei 2025

De HubSpot-updates van mei 2025 brengen opnieuw krachtige verbeteringen waarmee marketing-, sales- en serviceteams sneller kunnen handelen, meer inzichten krijgen en efficiënter werken. De rode draad deze maand? Slimmere inzet van AI binnen de hele klantreis. Of het nu gaat om het automatisch analyseren van feedback, het opzetten van een campagne of het personaliseren van workflows: HubSpot benut AI om gebruikers minder tijd kwijt te laten zijn aan handmatig werk en meer tijd te geven voor impact. In deze blog nemen we je mee door de nieuwste functies en leggen we uit wat jij ermee kunt.

Artikel lezen
Data analyse voor marketing: inzichten die omzet opleveren

Data analyse voor marketing: inzichten die omzet opleveren

Een nieuwe marketingcampagne strategiseren is leuk en spannend, maar je harde werk is pas écht de moeite waard als het aanslaat bij je publiek en goed presteert. Hoewel sommige marketeers misschien het geluk hebben om bij de eerste poging een winnende formule te vinden, moeten de meeste mensen data analyse methoden gebruiken om hun campagnestrategie te sturen. Door klanten centraal te stellen in je besluitvorming door middel van data analyses, kun je relevante campagnes maken die aansluiten bij je publiek en je KPI-doelstellingen halen. In dit artikel kijken we naar vijf methoden voor data analyse die door marketeers ingezet worden.

Artikel lezen

Tips & tricks voor beginnende gebruikers van HubSpot Sales Hub

Ben je net begonnen met HubSpot Sales Hub? Dan zit je goed. In dit blog help ik je op weg met praktische tips en heldere uitleg, zodat je snel resultaat ziet van je salesinspanningen. Met een paar slimme koppelingen en instellingen haal je meer uit je dag: minder handmatig werk, meer overzicht en meer grip op je pipeline. Zo heb je als SDR, accountmanager of andere salesprofessional een vliegende start met HubSpot.

Artikel lezen
Wat is marketing technologie?

Wat is marketing technologie?

Marketing technologie, ook wel bekend als MarTech, is een verzameling tools en platforms die marketeers gebruiken om hun marketingactiviteiten effectiever en efficiënter uit te voeren. In de huidige digitale wereld is MarTech uitgegroeid tot een essentieel onderdeel van elke marketingstrategie. Laten we dieper ingaan op wat marketing technologie precies inhoudt en hoe het de marketingwereld heeft getransformeerd.

Artikel lezen