Marketing Automation

Geautomatiseerde en gepersonaliseerde marketingcampagnes

Door middel van marketing automation wordt het mogelijk om op grote schaal gepersonaliseerde marketingcampagnes uit te voeren. Daardoor krijgt je bedrijf een stabiele stroom van nieuwe leads en klanten. Door een mix van content marketing, e-mail marketing, webformulieren, landingspagina’s en gepersonaliseerde content genereer je nieuwe leads en maak je ze klaar voor sales. Daardoor wordt het makkelijker om nieuwe klanten te krijgen!

Waarom kiezen voor marketing automation?

Er zijn drie belangrijke redenen om voor marketing automation te kiezen:

  • Omdat je een stabiele stroom van nieuwe leads en klanten wil
  • Omdat gepersonaliseerde marketingcampagnes zorgen voor een hogere omzet
  • Omdat je precies wil weten hoe je marketingcampagnes presteren
Download nu het Invalshoek Marketing Automation Handboek

Artikelen op ons blog over marketing automation

Acht mythes over marketing automation en de waarheid erachter

Elke organisatie zal zich op een bepaald moment realiseren dat veel van de eigen processen geautomatiseerd moeten worden. Dat geldt ook zeker voor de marketingprocessen. Je wil namelijk voorkomen dat nieuwe leads niet opgevolgde worden. Of dat elke bezoeker precies dezelfde boodschap ziet op de website, welk kanaal diegene ook vandaan komt. Marketing automation is een vanzelfsprekendheid voor grote organisaties die dagelijks met duizenden leads te maken hebben.

Artikel lezen

Acht mythes over marketing automation en de waarheid erachter
Zo bouw je een automation in ActiveCampaign om een lead magnet te versturen

Zo bouw je een automation in ActiveCampaign om een lead magnet te versturen

Via een bevriend bureau dat WordPress websites ontwikkeld kwam een vraag binnen van een van hun klanten over ActiveCampaign. Deze klant wil een PDF checklist gebruiken als een lead magnet om email adressen te verzamelen die ze later kunnen gebruiken om een aanbod te doen in een email marketing campagne. Nu zijn we hier bij Invalshoek nogal fan van Hubspot, maar we hebben een paar klanten die ActiveCampaign gebruiken dus we weten er zeker wat vanaf!

Artikel lezen

Marketing automation: zo begin je ermee

Voor veel marketeers is marketing automation nog een lastig onderwerp, maar ermee beginnen is niet zo lastig als het lijkt. Alleen wat houdt marketing automation eigenlijk in? In dit artikel leg ik dat uit en schets ik de stappen om met marketing automation te beginnen.

Artikel lezen

Marketing automation: zo begin je ermee
Marketing automation & email marketing: wat is het verschil?

Marketing automation & email marketing: wat is het verschil?

Vaak wordt gedacht dat marketing automation en email marketing hetzelfde zijn, maar dat is verre van waar! Email marketing is zeker een belangrijk onderdeel van elke marketing automation strategie, maar marketing automation gaat veel verder; het is namelijk een geïntegreerde aanpak van al je marketing kanalen, zowel online als offline. Denk daarbij bijvoorbeeld aan SEO, SEA, display advertising, social media, content marketing en personalisatie van je website. Maar ook aan offline kanalen zoals telemarketing en direct mail. Met marketing automation kan je een drastische verbetering van je email marketing strategie realiseren en dus meer leads genereren in een kortere tijd en tegen een lagere prijs.

Artikel lezen

Zeven redenen om te starten met marketing automation

Marketing automation is de sleutel om meer resultaat uit je marketing te halen en om betere relaties met je leads en klanten te ontwikkelen. Niet alleen voor corporate bedrijven, maar vooral ook in het MKB. In dit artikel zeven redenen om met marketing automation aan de slag te gaan.

Artikel lezen

Zeven redenen om te starten met marketing automation
Wat is marketing automation en wat kan je ermee?

Wat is marketing automation en wat kan je ermee?

Marketing automation is een krachtige oplossing voor bedrijven die willen groeien. Door middel van marketing automation worden herhalende marketing taken geautomatiseerd, marketing processen gestroomlijnd en inzicht verkregen in het marketingproces. Hierdoor wordt marketing schaalbaar, meetbaar en een gestandaardiseerd proces. Kortom, met marketing automation wordt het makkelijker om marketingresultaten te voorspellen en te sturen.

Artikel lezen

Marketing automation bureau in Amsterdam

Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in marketing automation. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met account based marketing, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.

Gesprek inplannen

Klaar om te beginnen?

Wil je meer weten over marketing automation en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!

Artikelen in je inbox?

De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!