Email Marketing

Relaties opbouwen en aankopen stimuleren

Email marketing is een van de beste manieren om leads om te zetten in klanten, en om herhaalaankopen te stimuleren! Daarnaast is email marketing ook nog een erg kosteneffectief. Door het regelmatig versturen van nieuwsbrieven bouw je een relatie op met je doelgroep en stimuleer je hen om zaken met je bedrijf te doen. Bovendien zorgt het ervoor dat je top-of-mind blijft en je gezien gaat worden als expert op je vakgebied.

Waarom kiezen voor email marketing?

Er zijn drie belangrijke redenen om voor email marketing te kiezen:

  • Omdat je op een kosteneffectieve manier je doelgroep wil bereiken
  • Omdat je herhaalaankopen wil stimuleren bij je klanten
  • Omdat je top-of-mind wil blijven en je bedrijf als expert wil positioneren
Download nu het Invalshoek E-mail Marketing Handboek

Artikelen op ons blog over email marketing

Drie tips om je email marketing lijsten te verbeteren

Op een email marketing lijst staan gegevens zoals namen, email adressen en wellicht ook andere informatie zoals locatie, branche of functietitels. Al deze gegevens kunnen worden gebruikt om email marketing campagnes te maken waarmee marketeers een bepaald publiek rechtstreeks kunnen bereiken. Maar hoe ga je met deze lijsten om en verbeter je ze?

Artikel lezen

Drie tips om je email marketing lijsten te verbeteren
Vijf voorbeelden van lead magnets om email adressen te verzamelen

Vijf voorbeelden van lead magnets om email adressen te verzamelen

Je wilt de bezoekers van je website beter leren kennen, bijvoorbeeld met als doel dat je ze met email marketing kan bewerken, maar ook om een profiel op te bouwen zodat je ze op het juiste moment het juiste aanbod kan doen. Je bent immers altijd op zoek naar nieuwe klanten voor je bedrijf! Alleen hoe je dat? Een voorbeeld zou kunnen zijn om lead magnets aan te bieden die bezoekers aan je website kunnen downloaden in ruil voor relevante informatie. In dit artikel een aantal voorbeelden van lead magnets die je kan gebruiken om email adressen en andere informatie over je leads te verzamelen.

Artikel lezen

Email marketing succes tijdens de feestdagen

Het vierde kwartaal is begonnen, de kerstafdeling bij de Bijenkorf is geopend en de zon gaat voor vijf uur onder. Kortom, de feestdagen komen er weer aan. Aan jouw bedrijf de keuze of je dit aan je voorbij laat gaan of dat je hierop inspeelt! Door middel van email marketing kan je tijdens de feestdagen je klanten op het juiste moment bereiken met de juiste boodschap en op deze manier Sinterklaas en de Kerstman de mooiste cadeaus laten geven. In dit artikel een aantal tips om met email marketing van de feestdagen een groot succes te maken.

Artikel lezen

Email marketing succes tijdens de feestdagen
Marketing automation & email marketing: wat is het verschil?

Marketing automation & email marketing: wat is het verschil?

Vaak wordt gedacht dat marketing automation en email marketing hetzelfde zijn, maar dat is verre van waar! Email marketing is zeker een belangrijk onderdeel van elke marketing automation strategie, maar marketing automation gaat veel verder; het is namelijk een geïntegreerde aanpak van al je marketing kanalen, zowel online als offline. Denk daarbij bijvoorbeeld aan SEO, SEA, display advertising, social media, content marketing en personalisatie van je website. Maar ook aan offline kanalen zoals telemarketing en direct mail. Met marketing automation kan je een drastische verbetering van je email marketing strategie realiseren en dus meer leads genereren in een kortere tijd en tegen een lagere prijs.

Artikel lezen

Uitschrijven voor je nieuwsbrief: de belangrijkste redenen

Een email nieuwsbrief is één van de krachtigste middelen om leads om te zetten in klanten. Maar daarvoor is het wel belangrijk dat ze zich niet ineens ook weer uitschrijven voor die nieuwsbrief. Je steekt er veel moeite in om de bezoekers van je website zich te laten inschrijven en om vervolgens goeie nieuwsbrieven te produceren, dus dan is het teleurstellend als ze zich daarna weer uitschrijven. Bovendien heeft het een slechte invloed over wat ze denken van je merk. Immers, als ze zich uitschrijven zullen ze je producten dan nog wel kopen of aanraden aan andere mensen?

Artikel lezen

Uitschrijven voor je nieuwsbrief: de belangrijkste redenen
Top tien platforms voor email marketing

Top tien platforms voor email marketing

Er zijn tientallen, zo niet honderden, aanbieders van platforms voor email marketing. Sommige daarvan richten zich op e-commerce en webshops, terwijl anderen weer beter zijn voor bedrijven in de B2B markt. Ook zijn er platforms die zich juist weer op bloggers richten. Dit artikel biedt een overzicht van tien betaalbare platforms voor email marketing.

Artikel lezen

De voordelen van email marketing voor kleine bedrijven

Het opzetten van een goede marketingstrategie is voor veel kleine bedrijven een grote uitdaging. Vaak ontbreken de budgetten en kennis om het intern goed op te pakken, bovendien is het inhuren van een extern bureau vaak te duur. Maar er is een geheim wapen dat kleine bedrijven in kunnen zetten: email marketing.

Artikel lezen

De voordelen van email marketing voor kleine bedrijven
Negen grote email marketing fouten en hoe je ze voorkomt

Negen grote email marketing fouten en hoe je ze voorkomt

Email marketing is nog steeds een van de meest effectieve online marketing methodes, maar dat betekent niet dat het altijd werkt; je moet er wel de juiste aandacht aan besteden. Zoals bij alle vormen van marketing draait het ook bij email marketing om de details juist krijgen. In dit artikel een overzicht van veelgemaakte fouten en hoe je ze kan voorkomen.

Artikel lezen

Email marketing bureau in Amsterdam

Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in email marketing. Wij helpen B2B bedrijven met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met marketing automation, account based marketing, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.

Gesprek inplannen

Klaar om te beginnen?

Wil je meer weten over email marketing en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!

Artikelen in je inbox?

De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!