CRM

Customer Relationship Management

Met een CRM (de afkorting van customer relationship management) krijg je inzicht in alle gegevens van je leads en klanten. Bovendien zorgt het voor een proces waardoor je bedrijf meer nieuwe klanten en meer opdrachten bij bestaande klanten krijgt. Kortom; een CRM zorgt voor meer omzet!

Waarom kiezen voor CRM?

Er zijn drie belangrijke redenen om voor CRM te kiezen:

  • Omdat je inzicht wil in alle gegevens van je leads en klanten
  • Omdat je een proces wil dat zorgt voor meer klanten en omzet
  • Omdat je de sales- en marketingprocessen van je bedrijf op elkaar wil afstemmen
Download nu het Invalshoek CRM Handboek

Artikelen op ons blog over CRM

Vijf redenen om nu in een CRM te investeren

Een CRM is een waardevolle manier om je klantrelaties te beheren. Maar veel bedrijven, vooral in het MKB, gebruiken nog achterhaalde methodes, zoals het bijhouden van relatiegegevens door middel van Excel sheets. Bedrijven die een CRM gebruiken hebben bewezen een hogere omzet en meer sales. Geen CRM gebruiken is dus een gemiste kans voor je bedrijf! In dit artikel vijf redenen om nu in een CRM te investeren.

Artikel lezen

Vijf redenen om nu in een CRM te investeren
Top zes CRM systemen voor het midden- en klein bedrijf

Top zes CRM systemen voor het midden- en klein bedrijf

Er is een overweldigend aantal CRM’s (Customer Relationship Management) op de markt. Van applicaties die bedoeld zijn voor grote corporates tot veredelde adresboeken voor zzp’ers. Daarnaast zijn er ook CRM’s die zich richten op een specifieke markt, bijvoorbeeld voor makelaars of financieel adviseurs. Er is voor vrijwel elke niche tegenwoordig wel een pakket te vinden dat zich er specifiek op richt. In dit artikel een overzicht van zes CRM systemen die breed inzetbaar zijn voor bedrijven in het MKB. Veel bedrijven maken nog de fouten om hun klantrelaties te beheren met spreadsheets, jij wil deze fout toch niet maken?

Artikel lezen

Vijf tips voor het kiezen van een CRM

CRM speelt een grote rol in het succes van je bedrijf. Dat komt omdat dit het gereedschap is waarmee je de belangrijkste voorziening van je bedrijf beheert, namelijk de relaties met je klanten en leads. Toch komt het nog regelmatig voor dat hiervoor Excel sheets gebruikt worden. Met een handjevol klanten lukt dat nog wel, maar zodra je bedrijf begint te groeien loop je tegen problemen aan. Het resultaat is een verslechterende relatie met je klanten waardoor je groei afneemt en je misschien zelfs de deuren moet sluiten. Daarom is het belangrijk dat je CRM onderdeel maakt van je groei strategie. Niet alleen voor grote bedrijven maar ook juist voor (nu nog) kleine bedrijven. In dit artikel een aantal tips voor het kiezen van een CRM voor jouw bedrijf.

Artikel lezen

Vijf tips voor het kiezen van een CRM
Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft

Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft

Veel MKB bedrijven gebruiken spreadsheets om hun relaties te beheren, maar dit is eigenlijk een grote fout! Zodra je bedrijf begint te groeien wordt het namelijk erg onoverzichtelijk. Daarnaast ontbreekt bij spreadsheets een goed proces om je data te beheren. Het gevolg: dubbele contacten, ontbrekende informatie, medewerkers die geen gebruik maken van de beschikbare gegevens en veel tijdverlies met het invoeren van data. Een grote nachtmerrie! Door het gebruik van een CRM los je deze problemen op.

Artikel lezen

De verschillen tussen leads, accounts, contacten en opportunities in CRM

In CRM strategie zijn er vier eenheden die gebruikt worden voor het managen van business-to-business verkoop: leads, accounts, contacten en opportunities. Deze termen komen vooral voort uit Salesforce, maar in vrijwel elk CRM worden deze of vergelijkbare woorden gebruikt. Dit artikel geeft een inzicht in wat deze vier termen betekenen.

Artikel lezen

De verschillen tussen leads, accounts, contacten en opportunities in CRM
CRM is cruciaal voor sales & marketing

CRM is cruciaal voor sales & marketing

Op het simpelste niveau is een CRM een systeem om gegevens en gedrag van je leads en klanten bij te houden. Een goed ingerichte CRM is echter niet enkel een database met statische of incidenteel bijgewerkte informatie. In plaats daarvan is het een reeks van processen met als doel om de relatie met de klant op te bouwen en zo waarde te creëren. Een CRM is dus geen telefoonboek om je contacten in te beheren, maar een systeem om meer sales en omzet te genereren.

Artikel lezen

Acht redenen om van Salesforce naar HubSpot over te stappen

Heel eerlijk, ik ben fan van Salesforce. En ik heb vroeger ook veel met Salesforce gewerkt. We gebruikten het zelf bij Invalshoek als ons CRM en we hebben er ook aan gewerkt voor klanten van ons. Maar ook Salesforce is niet perfect. Je kan er alles mee maar dat brengt ook veel complexiteit met zich mee en maakt het lastig om te beheren. Daarom zijn we al een tijd geleden overgestapt van Salesforce naar HubSpot, en zijn we uiteindelijk zelfs HubSpot Partner geworden. In dit artikel leg ik uit waarom.

Artikel lezen

Acht redenen om van Salesforce naar HubSpot over te stappen

CRM marketing & sales bureau in Amsterdam

Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in CRM. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met marketing automation, account based marketing, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.

Gesprek inplannen

Klaar om te beginnen?

Wil je meer weten over CRM en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!

Artikelen in je inbox?

De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!