Marketing & Sales Blog

Slechte eigenschappen waardoor verkopers opdringerig overkomen

Slechte eigenschappen waardoor verkopers opdringerig overkomen

Verkopers hebben doorgaans een slechte reputatie, wat erg jammer is want het zijn de mensen die uiteindelijk je omzet binnenhalen. Vanwaar deze slechte reputatie dan? Vaak is dit omdat verkopers drammerig of opdringerig overkomen. Het is zeker geen slechte eigenschap als je enthousiast bent over het product dat je probeert te verkopen, maar schrik je leads niet af door ‘weer zo’n irritante verkoper’ te zijn.

Artikel lezen
Wat is marketing automation en wat kan je ermee?

Wat is marketing automation en wat kan je ermee?

Marketing automation is een onmisbaar onderdeel van de marketingaanpak voor bedrijven die willen groeien. Door repetitieve taken te automatiseren en klantdata slim te gebruiken, kun je als organisatie efficiënter werken, gepersonaliseerde ervaringen bieden én je salesproces versterken. Of je nu een mkb-bedrijf bent of een grotere organisatie: marketing automation maakt je marketing schaalbaar, meetbaar en voorspelbaar.

Artikel lezen
Wordt Ello het nieuwe sociale netwerk?

Wordt Ello het nieuwe sociale netwerk?

Hey, een nieuw sociaal netwerk! Altijd leuk voor een early adopter zoals ik. Naast Twitter, Facebook, Path en al het andere sociale mediageweld is er nu Ello. In hun manifesto (onder het charmant getitelde WTF) vertellen de makers dat hun ambitie is om een sociaal netwerk te creëren dat mooi, simpel en transparant is en daarnaast vrij van advertenties, en dat rekening houdt met de privacy van gebruikers.

Artikel lezen
Klanttevredenheid? Het kan Comcast geen zak schelen

Klanttevredenheid? Het kan Comcast geen zak schelen

Het volgende geluidsfragment van een pijnlijk gesprek tussen een boze klant en een medewerker van de klantenservice van Comcast is de afgelopen dagen viraal gegaan. (Beluister hier: Comcast service fail). Ryan Block wilde zijn internet abonnement bij Comcast beëindigen en overstappen naar een andere aanbieder maar de medewerker stelt alles in het werk om dit te voorkomen. Het gesprek duurde ongeveer twintig minuten en de laatste acht daarvan zijn door Ryan opgenomen en op Soundcloud gezet. In een statement laat Comcast weten dat de medewerkers van de klantenservice niet zo opgeleid worden, maar ik heb zo mijn twijfels.

Artikel lezen