Case study: digital marketing voor INSTRKTIV

INSTRKTIV is een in Berlijn gevestigd bedrijf dat helpt met het ontwikkelen van handleidingen en het verkrijgen van CE markeringen. De doelgroep bestaat uit bedrijven die producten importeren of zelf ontwikkelen en die in de EU op de markt wensen te brengen. Voor diverse categorieën producten, zoals elektronica en speelgoed, zijn handleidingen nodig en verplicht die conformeren aan EU regelgeving voordat ze verkocht mogen worden. Daarnaast geldt voor een aantal categorieën dat ze een CE markering moeten hebben voordat ze op de markt mogen worden gebracht.

De uitdaging van INSTRKTIV

INSTRKTIV helpt bedrijven door het bieden van consultancy voor het zelf schrijven van handleidingen. En door het in opdracht ontwikkelen van handleidingen. Maar het is lastig om daarmee als bedrijf te groeien omdat het erg arbeidsintensief werk is en je beperkt wordt door het aantal uren dat daarvoor beschikbaar is. Echter, INSTRKTIV heeft deze groei ambitie wel degelijk!

Daarom kwam Ferry Vermeulen, de eigenaar van INSTRKTIV, op het idee om een aantal producten ook online aan te gaan bieden, zoals templates waarmee bedrijven zelf handleidingen kunnen schrijven en checklists om te bepalen of handleidingen aan regelgeving voldoen. Deze producten worden in een online omgeving aangeboden en kunnen met credit card of Paypal gekocht worden.

Invalshoek helpt INSTRKTIV met het ontwikkelen van de marketingstrategie, het ontwikkelen van content en het inzetten van email marketing en marketing automation.

Gratis ebook: Invalshoek Marketing Automation Handboek [Nu Downloaden]

Het ontwikkelen van de marketingstrategie

In een aantal workshops en online meetings is de marketingstrategie van INSTRKTIV ontwikkeld. De sleutel daarvoor is om te bepalen wat de juiste content is om de doelgroep van INSTRKTIV verder te helpen in het aankoopproces. En wat de juiste momenten en kanalen zijn om die content aan te bieden. Deze content is vervolgens door INSTRKTIV zelf ontwikkeld onder begeleiding van Andy Hoek van Invalshoek.

Als onderdeel van het ontwikkelen van de marketingstrategie is ook de doelgroep van INSTRKTIV scherper gedefinieerd en zijn er nieuwe persona’s ontwikkeld.

“Andy snapte mijn niche al tijdens het eerste gesprek volledig. Dit vond ik essentieel voor onze samenwerking. Door de gebruiker centraal te zetten bouwt hij automations die aansluiten bij de customer journey.”

Ferry Vermeulen
INSTRKTIV

Lead magnets voor het converteren van bezoekers naar leads

INSTRKTIV heeft zelf een aantal lead magnets ontwikkeld om bezoekers van de website te converteren naar leads. Deze lead magnets worden als download aangeboden op landingspagina’s in ruil voor het email adres van bezoekers. Op deze manier worden nieuwe leads gegenereerd.

Marketing automation om leads te converteren naar betalende klanten

Na het downloaden van een lead magnet start een marketing automation traject om de behoefte van de leads beter te leren kennen en zo een passend aanbod te doen. Op basis van deze gegevens worden de emails die aan de lead worden verstuurd gepersonaliseerd.

Doorontwikkelen van de marketingstrategie en conversie optimalisatie

De voortgang wordt continue bewaakt met realtime dashboards, wekelijkse rapportages en calls om de resultaten te bespreken. Door te kijken wat werkt en wat beter kan wordt de marketingstrategie van INSTRKTIV continue geoptimaliseerd. Op deze manier worden de beste resultaten bereikt en het hoogste rendement bereikt op de investering van INSTRKTIV.

Download nu het Invalshoek Marketing Handboek!

Wil je net als INSTRKTIV resultaat bereiken met digital marketing? Vraag dan nu een vrijblijvend eerste gesprek aan om de mogelijkheden te bespreken!