Marketing & Sales Blog

Tien leadgeneratie technieken voor B2B bedrijven

Tien leadgeneratie technieken voor B2B bedrijven

B2B bedrijven vertrouwen op verse leads om hun sales funnel te vullen en uiteindelijk om voor omzet voor het bedrijf te zorgen. Leadgeneratie is het proces om bezoekers naar je website te krijgen en deze om te zetten in leads door hun gegevens vast te leggen. Maar hoe zorg je ervoor dat je, in een drukke markt, innovatieve benaderingen gebruikt in plaats van terug te vallen op dezelfde oude leadgeneratie technieken? Dat kan door de technieken voor het vinden van B2B leads in dit artikel te gebruiken.

Artikel lezen
Wat is de MEDDIC verkoopmethode?

Wat is de MEDDIC verkoopmethode?

Lukt het niet om consequent te verkopen? In tegenstelling tot wat veel mensen je misschien vertellen ligt het probleem niet aan je verkoopvaardigheden of aan je pitch. Het zijn de leads aan wie je probeert te verkopen. De MEDDIC verkoopmethode helpt je om je leads te kennen en te kwalificeren. Het helpt je te ontdekken dat je op de juiste manier aan de juiste mensen verkoopt, waardoor het gemakkelijker wordt om deals te sluiten. Dit artikel laat je zien hoe de MEDDIC verkoopmethode werkt.

Artikel lezen
Beginnen met social selling

Beginnen met social selling

LinkedIn heeft meer dan 750 miljoen leden en meer dan 55 miljoen bedrijven zijn geregistreerd op deze professionele sociale netwerksite. Waarschijnlijk heb je zelf ook een account op LinkedIn. En waarschijnlijk heeft je volgende klant ook een account op LinkedIn. De volgende lead die geen klant wordt zit waarschijnlijk ook op LinkedIn, en het bedrijf waar diegene wel klant wordt ook. Net zoals de meeste, zo niet alle concurrenten die je hebt. Dus als jij op LinkedIn zit, en je klanten ook, en je leads ook, en je concurrenten ook, wordt het dan niet tijd dat je met social selling begint?

Artikel lezen
Wat is targeted advertising?

Wat is targeted advertising?

Targeted advertising is de manier waarop marketeers advertenties tonen aan consumenten die inspelen op hun specifieke wensen, interesses en koopgedrag. Meestal wordt dit gedaan door middel van klantdata die het publiek categoriseert aan de hand van factoren zoals demografie, interesses en zoekgedrag. Vervolgens worden daarop gebaseerd unieke advertenties gemaakt specifiek voor die doelgroep.

Artikel lezen