Marketing & Sales Blog

Pipeline Generation: meer leads, snellere deals

Pipeline Generation: meer leads, snellere deals

‘Het verbeteren van de pipeline prestaties’ was de belangrijkste focus van 84% van de bedrijfsleiders in 2024. Het is geen verrassing dat dit ook in 2025 prioriteit heeft, bij sales teams en organisaties. Met een gestroomlijnde verkoop pipeline kun je prospects met een hoge potentie door de trechter trekken en een groter aantal gekwalificeerde leads laten converteren en sluiten. Maar hoe kom je daar? Laten we eens kijken naar de beste strategieën om je verkooptrechter te stroomlijnen en zo meer opportunities te genereren.

Artikel lezen
HubSpot Updates voor December 2024

HubSpot Updates voor December 2024

De feestdagen staan voor de deur, maar dat betekent niet dat HubSpot stilzit. Deze maand introduceert HubSpot een reeks updates die je werk nog efficiënter, slimmer en effectiever maken. Of je nu ontwerpen maakt, campagnes optimaliseert, of je data verfijnt, deze nieuwe functies bieden tal van mogelijkheden om je marketing, sales en klantbeheer te verbeteren. Hier is een overzicht van de belangrijkste verbeteringen die HubSpot in december heeft doorgevoerd.

Artikel lezen
Groeistrategie: zeven belangrijke stappen voor bedrijfsgroei

Groeistrategie: zeven belangrijke stappen voor bedrijfsgroei

Een concrete strategie voor bedrijfsgroei is meer dan alleen een marketinginspanning. Het is een cruciaal aspect van je bedrijfsmachine. Zonder strategie ben je overgeleverd aan de wispelturigheid van consumenten en schommelingen in de markt. Hoe wil je groeien? Als je niet zeker weet welke stappen je moet nemen om een effectieve groeistrategie te ontwikkelen, dan kunnen wij je helpen.

Artikel lezen
Wordt SEO minder belangrijk voor websites?

Wordt SEO minder belangrijk voor websites?

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie, sociale media en nieuwe zoektechnologieën de digitale wereld domineren, vragen veel marketeers en ondernemers zich af: wordt SEO (Search Engine Optimization) minder belangrijk? Het korte antwoord is: nee, maar de rol van SEO verandert wel drastisch. In dit artikel duiken we dieper in de evolutie van SEO en onderzoeken we waarom het juist nu relevanter is dan ooit.

Artikel lezen
HubSpot Updates voor November 2024

HubSpot Updates voor November 2024

Deze maand heeft HubSpot een aantal belangrijke updates gelanceerd die gericht zijn op het makkelijker maken van je werk, of je nu in de verkoop, marketing of ontwikkeling zit. Deze nieuwe functies zorgen ervoor dat je slimmer kunt werken, tijd bespaart en productiever kunt zijn, waar je ook bent. Hier is een overzicht van alle verbeteringen die HubSpot deze maand heeft doorgevoerd.

Artikel lezen
Wat is performance marketing?

Wat is performance marketing?

Of je nu een nieuwe ondernemer bent of al een tijdje een bedrijf hebt, je bent je waarschijnlijk bewust van de verschillende soorten marketing die beschikbaar zijn. Marketing is absoluut noodzakelijk als je verwacht dat je je klantenbestand zo groot kunt maken als je wilt. Voor welk type marketing je kiest, hangt echter af van veel verschillende factoren, zoals je langetermijndoelen, de producten of diensten die je aanbiedt, je doelgroep en nog veel meer.

Artikel lezen
Marketing voor makelaars: strategieën, methodes en technieken

Marketing voor makelaars: strategieën, methodes en technieken

In de huidige, competitieve markt moeten makelaars meer doen dan alleen huizen aanbieden. Ze moeten ook opvallen en potentiële kopers en verkopers overtuigen van hun expertise. Marketing speelt hierin een cruciale rol. Het traditionele "Te Koop" bord in de tuin is al lang niet meer voldoende. Tegenwoordig moeten makelaars strategisch nadenken over hun online aanwezigheid, branding en hoe ze opvallen in een digitale wereld die steeds sneller verandert.

Artikel lezen
NPS, CSAT & CES: wanneer gebruik je welke methode?

NPS, CSAT & CES: wanneer gebruik je welke methode?

Binnen klanttevredenheid zijn er drie veelgebruikte methodes om sentiment te meten: Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT) en Customer Effort Score (CES). Elk heeft zijn eigen sterke punten en toepassingen. In deze blog duiken we dieper in deze methodes, bespreken we wanneer je ze het beste kunt gebruiken en geven we praktische tips voor implementatie.

Artikel lezen