
Wat is zoekmachine marketing?
Je hebt de termen “search engine optimization” en “SEO” waarschijnlijk al een miljoen keer gehoord. Maar hoe zit het met zoekmachine marketing (SEM) en betaald adverteren op zoekmachines (SEA)?
Je hebt de termen “search engine optimization” en “SEO” waarschijnlijk al een miljoen keer gehoord. Maar hoe zit het met zoekmachine marketing (SEM) en betaald adverteren op zoekmachines (SEA)?
Een van de eerste beslissingen die B2B SaaS start-ups moeten nemen is wie de eerste klanten zullen zijn. Gaat het om MKB bedrijven, corporates of iets daar tussenin?
Marketeers hebben de laatste tijd ernstige groeipijnen ervaren. Jarenlang hebben de meesten van ons een beproefde formule gebruikt om mensen kennis te laten maken met onze merken. Namelijk maak boeiende inhoud, post regelmatig op sociale media, laat een aantal opvallende advertenties zien.
Op een email marketing lijst staan gegevens zoals namen, email adressen en wellicht ook andere informatie zoals locatie, branche of titels. Al deze gegevens kunnen worden gebruikt om email marketing campagnes te maken waarmee marketeers een bepaald publiek rechtstreeks kunnen bereiken.
Het belangrijkste doel van een zakelijke website is het generen van leads, en daarvoor heb je webformulieren nodig. Want zonder een webformulier kan je geen gegevens van de bezoekers aan je website verzamelen.
Is het halen van deadlines een uitzondering? Ben je het overzicht kwijt van al het werk dat je moet doen? Zijn de werkzaamheden van al je teamleden niet op elkaar afgestemd? Wordt werk vergeten? Ga je altijd over je budget heen?
Elke organisatie zal zich op een bepaald moment realiseren dat veel van de eigen processen geautomatiseerd moeten worden. Dat geldt ook zeker voor de marketingprocessen. Je wil namelijk voorkomen dat nieuwe leads niet opgevolgd worden.
Zoekmachines zoals Google en Bing kunnen voor veel verkeer naar je website zorgen, daarom zal je je website beter vindbaar willen maken. Maar daarvoor is het wel belangrijk dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines, dat noemen we SEO (Search Engine Optimization).
De vaardigheid om een deal te sluiten is een van de belangrijkste vaardigheden van elke verkoper. Van professionals in sales wordt verwacht dat ze voor zoveel mogelijk omzet zorgen, en daarom zijn er in de loop der tijd veel technieken ontwikkeld die helpen bij het sluiten van deals.
Een van de meest onderschatte marketing en sales kanalen is de telefoon. Regelmatig wordt aangekondigd dat telemarketing is overleden, maar nog steeds blijft het een van de meest effectieve manieren om een relatie op te bouwen met je klanten en leads.