Marketing & Sales Blog

UTM tags maken, zo doe je dat!

UTM tags maken, zo doe je dat!

Verreweg de populairste analytics tool voor websites is Google Analytics. Uit onderzoek van BuiltWith blijkt dat maar liefst 80% van alle websites wereldwijd Google Analytics gebruiken om het aantal bezoekers en de aard van de bezoeken te meten en monitoren. Helaas weten de meeste mensen die Google Analytics gebruiken eigenlijk niet eens precies hoe het werkt en hebben de meeste mensen hun UTM parameters niet goed ingesteld. Terwijl het juist essentieel is voor je marketingplan dat je de setup van Google Analytics goed hebt ingesteld.

Artikel lezen
B2B klantfeedback: zes populaire feedback kanalen

B2B klantfeedback: zes populaire feedback kanalen

Waarom is het vooral bij B2B producten belangrijk feedback van klanten te krijgen? Anders dan bij B2C producten is bij B2B klanttevredenheid niet gerelateerd aan het gebruik van het product. B2C klanten zullen bij ontevredenheid simpelweg stoppen met het gebruiken/aanschaffen van producten. B2B zullen producten/diensten waar ze eigenlijk niet al te tevreden over zijn echter wél blijven gebruiken en aanschaffen, omdat ze deze gewoonweg nodig hebben om hun bedrijf te laten functioneren en hun werk te kunnen (blijven) doen.

Artikel lezen
Zo gebruik je een CRM - Invalshoek
CRM

Zo gebruik je een CRM

Wanneer je bedrijf groeit wordt het steeds moeilijker om handmatig je klantenbestand bij te houden in spreadsheets en losse notities. Dit is niet alleen te tijdrovend en inefficiënt, maar het kan er ook voor zorgen dat je dingen over het hoofd gaat zien en dat potentiële klanten of unieke kansen door je vingers glippen.

Artikel lezen
Zeven tools voor heatmaps en screen recordings

Zeven tools voor heatmaps en screen recordings

Heatmaps en screen recordings maken het mogelijk om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op je website. Waar Google Analytics je inzicht geeft in welke pagina's bezocht worden en waar verkeer vandaan komt geven deze tools je inzicht wat bezoekers doen op een pagina. Hiermee verzamel je waardevolle inzichten om de conversie van je website te verbeteren. In dit artikel leg ik uit wat heatmaps en screen recordings precies zijn en geef ik zeven tips voor dit soort conversie optimalisatie tools waarmee je deze kan maken.

Artikel lezen