Marketing & Sales Blog

Webformulier: vijf tips om leads te genereren

Webformulier: vijf tips om leads te genereren

Het belangrijkste doel van een zakelijke website is het generen van leads, en daarvoor heb je webformulieren nodig. Want zonder een webformulier kan je geen gegevens van de bezoekers aan je website verzamelen. Je maakt het dan lastiger voor je doelgroep om contact met je bedrijf op te nemen, een offerte aan te vragen of zich in te schrijven voor je email nieuwsbrief. Maar hoe maak je een goed webformulier? Gebruik daarvoor de tips in dit artikel!

Artikel lezen
Acht mythes over marketing automation en de waarheid erachter

Acht mythes over marketing automation en de waarheid erachter

Elke organisatie zal zich op een bepaald moment realiseren dat veel van de eigen processen geautomatiseerd moeten worden. Dat geldt ook zeker voor de marketingprocessen. Je wil namelijk voorkomen dat nieuwe leads niet opgevolgd worden. Of dat elke bezoeker precies dezelfde boodschap ziet op de website, welk kanaal diegene ook vandaan komt. Marketing automation is een vanzelfsprekendheid voor grote organisaties die dagelijks met duizenden leads te maken hebben.

Artikel lezen
Elf simpele tips om je website beter vindbaar in Google te maken

Elf simpele tips om je website beter vindbaar in Google te maken

Zoekmachines zoals Google en Bing kunnen voor veel verkeer naar je website zorgen, daarom zal je je website beter vindbaar willen maken. Maar daarvoor is het wel belangrijk dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines, dat noemen we SEO (Search Engine Optimization). Dat klinkt ingewikkeld, maar met de simpele tips in dit artikel zal je een heel eind komen om je website beter vindbaar te maken!

Artikel lezen
Sales: zeven technieken om een deal te sluiten

Sales: zeven technieken om een deal te sluiten

De vaardigheid om een deal te sluiten is een van de belangrijkste vaardigheden van elke verkoper. Van professionals in sales wordt verwacht dat ze voor zoveel mogelijk omzet zorgen, en daarom zijn er in de loop der tijd veel technieken ontwikkeld die helpen bij het sluiten van deals. In dit artikel zeven technieken die je helpen om meer deals te sluiten, zodat ook jij je omzetdoelstellingen haalt!

Artikel lezen
Vijf misverstanden over sales productiviteit

Vijf misverstanden over sales productiviteit

Bij sales gaat het om productiviteit, of je nou sales manager, account specialist of inside sales agent bent. Want meer sales betekend meer omzet. Daarnaast wil je je sales doelstellingen halen en overtreffen, en dat het liefst zo snel mogelijk zodat je elk kwartaal je quotum haalt. Toch zijn er veel misverstanden over sales productiviteit. In dit artikel gaan we op vijf van deze misverstanden in.

Artikel lezen
Vier manieren waarop een chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert

Vier manieren waarop een chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert

Waarschijnlijk heb je al wel eens gebruik gemaakt van een online chat of automatisch telefoon systeem om informatie over een product te verkrijgen of om een probleem op te lossen. Het overgrote deel van deze systemen maakt gebruik van kunstmatige intelligentie technologieën om je vragen te begrijpen en te voorspellen wat je nodig zal hebben om de juiste informatie op een zo klantvriendelijk mogelijke manier te krijgen.

Artikel lezen