Marketing & Sales Blog

De drie pijlers van waardecreatie

De drie pijlers van waardecreatie

Het succes van je bedrijf wordt bepaald door hoeveel waarde je kan creëren voor je klanten. Waardecreatie heeft drie belangrijke pijlers: snelheid, kwaliteit en kosten. Maar wat is waarde precies? Waarde zijn de voordelen die je klanten hebben van je producten minus de kosten ervan. Dus hoe groter de voordelen des te waardevoller je producten zijn voor de klant.

Artikel lezen
NPS berekenen: zo bereken je de Net Promoter Score

NPS berekenen: zo bereken je de Net Promoter Score

Bedrijven moeten hun trouwe klanten te allen tijde behouden om te kunnen blijven groeien. Klantloyaliteit verkrijg je door de moeite die je doet om te voldoen aan de verwachtingen van klanten. Je moet het vertrouwen van je klanten winnen om ervoor te zorgen dat ze jouw bedrijf trouw zullen blijven en zullen blijven steunen, ook als de markt verslechtert. Een vaste klanten aandeel van 5% kan er al voor zorgen dat je bedrijf met maar liefst 95% kan groeien! Dus wanneer deze trouwe klanten rondbazuinen dat ze positief zijn over jouw bedrijf zullen je groeimogelijkheden grenzeloos zijn. Door de Net Promoter Score (NPS) te berekenen krijg je een beter inzicht in het sentiment rond jouw bedrijf, dienst of merk.

Artikel lezen
De ultieme gids voor database marketing

De ultieme gids voor database marketing

Wat je product of dienst ook is, je moet bij potentiële klanten op de radar komen om zaken te doen. Veel bedrijven wenden zich hiervoor tot sociale media.

Terwijl het gebruik van sociale media platforms een goede manier is om in het vizier van mensen te komen heeft ook zeker keerzijden. Ten eerste zou het bijvoorbeeld kunnen dat je duizenden volgers hebt op sociale media. Maar door algoritmes die maar weinig mensen daadwerkelijk begrijpen, bereik je maar een klein percentage van die volgers met je posts.

Artikel lezen