Marketing & Sales Blog

Beginnen met social selling

Beginnen met social selling

LinkedIn heeft meer dan 750 miljoen leden en meer dan 55 miljoen bedrijven zijn geregistreerd op deze professionele sociale netwerksite. Waarschijnlijk heb je zelf ook een account op LinkedIn. En waarschijnlijk heeft je volgende klant ook een account op LinkedIn. De volgende lead die geen klant wordt zit waarschijnlijk ook op LinkedIn, en het bedrijf waar diegene wel klant wordt ook. Net zoals de meeste, zo niet alle concurrenten die je hebt. Dus als jij op LinkedIn zit, en je klanten ook, en je leads ook, en je concurrenten ook, wordt het dan niet tijd dat je met social selling begint?

Artikel lezen
Wat is targeted advertising?

Wat is targeted advertising?

Targeted advertising is de manier waarop marketeers advertenties tonen aan consumenten die inspelen op hun specifieke wensen, interesses en koopgedrag. Meestal wordt dit gedaan door middel van klantdata die het publiek categoriseert aan de hand van factoren zoals demografie, interesses en zoekgedrag. Vervolgens worden daarop gebaseerd unieke advertenties gemaakt specifiek voor die doelgroep.

Artikel lezen
UTM tags maken, zo doe je dat!

UTM tags maken, zo doe je dat!

Verreweg de populairste analytics tool voor websites is Google Analytics. Uit onderzoek van BuiltWith blijkt dat maar liefst 80% van alle websites wereldwijd Google Analytics gebruiken om het aantal bezoekers en de aard van de bezoeken te meten en monitoren. Helaas weten de meeste mensen die Google Analytics gebruiken eigenlijk niet eens precies hoe het werkt en hebben de meeste mensen hun UTM parameters niet goed ingesteld. Terwijl het juist essentieel is voor je marketingplan dat je de setup van Google Analytics goed hebt ingesteld.

Artikel lezen
B2B klantfeedback: zes populaire feedback kanalen

B2B klantfeedback: zes populaire feedback kanalen

Waarom is het vooral bij B2B producten belangrijk feedback van klanten te krijgen? Anders dan bij B2C producten is bij B2B klanttevredenheid niet gerelateerd aan het gebruik van het product. B2C klanten zullen bij ontevredenheid simpelweg stoppen met het gebruiken/aanschaffen van producten. B2B zullen producten/diensten waar ze eigenlijk niet al te tevreden over zijn echter wél blijven gebruiken en aanschaffen, omdat ze deze gewoonweg nodig hebben om hun bedrijf te laten functioneren en hun werk te kunnen (blijven) doen.

Artikel lezen
Zo gebruik je een CRM - Invalshoek
CRM

Zo gebruik je een CRM

Wanneer je bedrijf groeit wordt het steeds moeilijker om handmatig je klantenbestand bij te houden in spreadsheets en losse notities. Dit is niet alleen te tijdrovend en inefficiënt, maar het kan er ook voor zorgen dat je dingen over het hoofd gaat zien en dat potentiële klanten of unieke kansen door je vingers glippen.

Artikel lezen