Marketing & Sales Blog

Waarom is linkbuilding belangrijk?

Waarom is linkbuilding belangrijk?

Linkbuilding is een cruciaal aspect van zoekmachineoptimalisatie (SEO) waarbij backlinks of links van andere websites naar een specifieke webpagina of website worden verkregen. Backlinks zijn een belangrijke factor in SEO omdat ze aan zoekmachines aangeven dat een website betrouwbaar en waardevol is. Hoe meer backlinks een website heeft, hoe hoger deze zal scoren in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's). Het is echter belangrijk op te merken dat niet alle backlinks gelijk zijn gemaakt, en het is van cruciaal belang om te concentreren op het verkrijgen van relevante backlinks van hoge kwaliteit om de positie van een website in zoekmachines te verbeteren.

Artikel lezen
Zo gebruik je BANT om leads te kwalificeren

Zo gebruik je BANT om leads te kwalificeren

Leadkwalificatie is een van de moeilijkste onderdelen van het werk van een verkoper. Hoewel er technologie beschikbaar is om te helpen, zijn er nog steeds veel kwalificatievragen die een verkoper moet stellen tijdens een gesprek met een lead. Maar wat als je het informatievergaringsproces zo zou kunnen structureren dat het zinvol is voor je verkoopcyclus? Het goede nieuws is: dat kan! Je zou een beproefde methode kunnen gebruiken zoals BANT.

Artikel lezen
Prijsstrategie voor de zakelijke markt

Prijsstrategie voor de zakelijke markt

Prijsstrategie speelt een sleutelrol in het bepalen van de inkomsten van je bedrijf. Als je je prijzen te laag instelt moet je veel meer mensen bereiken om voldoende inkomsten te genereren. Stel je je prijzen te hoog in, dan verlies je klanten met kleinere budgetten. Het is dus een fijne balans. Want als je prijzen verkeerd stelt gaat dat ten koste van de omzet en winstgevendheid van je bedrijf.

Artikel lezen
Wat is demand generation?

Wat is demand generation?

Veel mensen denken dat demand generation alleen draait om het stimuleren van de vraag naar een product. Maar in werkelijkheid gaat het om veel meer dan dat. Demand generation is een uitgebreide strategie die gericht is op het opbouwen van langdurige betrokkenheid en interesse bij potentiële klanten. Het gaat niet alleen om het creëren van vraag, maar ook om het positioneren van je merk als een vertrouwde adviseur, het genereren van leads en het versnellen van de verkooppijplijn.

Artikel lezen
Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?

Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?

Toen je begon met je eerste bijbaantje in een winkel of in de horeca had je waarschijnlijk geen idee van hoe boos klanten konden worden. Maar dat werd waarschijnlijk snel duidelijk. Ze verhieven hun stem, hun ademhaling werd sneller en ze richtten al hun woede op jou. Het voelde misschien wel als een persoonlijke aanval. Het is niet gek dat je destijds weinig motivatie meer voelde voor dat eerste baantje, waardoor je productiviteit ook hard omlaag ging.

Artikel lezen