Marketing & Sales Blog

Wat zijn OKR's? Objectives & Key Results

Wat zijn OKR's? Objectives & Key Results

OKR’s klinken misschien als iets ingewikkelds, maar als je eigenlijk niet eens weet wat OKR’s zijn denk je misschien te snel dat het “weer zo’n trendwoord” is. Zodra je de echte betekenis en de potentie ervan kent zul je OKR’s en alle mogelijkheden waarschijnlijk gaan omarmen. Het stellen van de juiste doelen is het moeilijkste deel van OKR’s. In deze blogpost leggen we uit wat OKR’s zijn, hebben we het over de rol die ze spelen in employee engagement, laten we enkele voorbeelden zien van bedrijfs en team OKR’s en delen we hoe je de beste doelen kunt stellen en richting kunt creëren.

Artikel lezen
CES berekenen: wat is de Customer Effort Score?

CES berekenen: wat is de Customer Effort Score?

Stel je voor dat je naar een winkel gaat waar je een moeilijke puzzel moet oplossen of de uitgang in een doolhof moet vinden vóórdat je de winkel uit mag. Ga je daarna ooit nog terug naar die winkel of kies je in het vervolg voor een winkel waar je gemakkelijker een aankoop kan doen? Waarschijnlijk ga je liever naar die meer toegankelijke winkel, vooral voor je dagelijkse boodschappen. Een concurrent is zeker in de online wereld nooit meer dan een paar klikken van je verwijderd...

Hoe kom je te weten hoe klanten denken over jouw bedrijf? Vinden ze je toegankelijk of te ingewikkeld? Door de customer effort score (CES) te meten kun je dit te weten komen!

Artikel lezen
Wat is een Demand Side Platform (DSP)?

Wat is een Demand Side Platform (DSP)?

Programmatic advertising gaat over het inzetten van technologie om het aankopen van ads in banen te leiden. Middels AI-based algoritmes kunnen adverteerders er zekerder van zijn dat ze efficiënte, getargete en relevante campagnes lanceren voor hun doelgroep. Programmatic advertising is het in- en verkopen van ads middels software om ze vervolgens te publiceren middels algoritmes.

Artikel lezen
CSAT berekenen: zo bereken je de Customer Satisfaction score

CSAT berekenen: zo bereken je de Customer Satisfaction score

De mate van klanttevredenheid kan je bedrijf maken of breken. Om er zeker van te zijn dat je meekomt in de huidige competitieve markt moet je veel aandacht en energie steken in een klantervaring programma en een feedback-based organisatie creëren. Dit is vooral belangrijk omdat negatieve feedback nogal grote invloed kan hebben. Amerikaans onderzoek wees uit dat iemand met maar liefst 15 anderen een negatieve ervaring deelt en een positieve ervaring met slechts elf andere mensen. De impact van een negatieve ervaring is dus vele malen groter dan die van een positieve ervaring.

Artikel lezen
Waarom is marketing belangrijk voor een bedrijf?

Waarom is marketing belangrijk voor een bedrijf?

Het succes van een onderneming ligt in de marketing ervan. Marketing is de activiteit van het promoten en verkopen van producten of diensten, inclusief marktonderzoek en promotie. Elk bedrijf heeft marketing nodig omdat zonder marketing een bedrijf wellicht wel de beste producten verkoopt of diensten aanbiedt, maar niemand zou het weten. Daarom is marketing belangrijk voor elk bedrijf.

Artikel lezen
11 SEO trends om mee te scoren in 2022

11 SEO trends om mee te scoren in 2022

Het jaar 2021 was een jaar vol grote veranderingen voor de digitale marketingindustrie. Er waren twee grote veranderingen in het zoekalgoritmen van Google, er was een enorme stijging in mobiel zoeken en ook de SERP’s hebben een flinke update gehad. Dit geeft eens te meer aan dat websites zowel mobiel- als gebruikersvriendelijk moeten zijn, anders zal het de top van Google waarschijnlijk niet halen. Hoe zal SEO er in 2022 uitzien, naarmate het gebruikersgedrag blijft evolueren en zoekmachines zich daarop aanpassen? We bespreken 11 SEO trends om mee te scoren in 2022.

Artikel lezen