Marketing & Sales Blog

Vijf misverstanden over sales productiviteit

Vijf misverstanden over sales productiviteit

Bij sales gaat het om productiviteit, of je nou sales manager, account specialist of inside sales agent bent. Want meer sales betekend meer omzet. Daarnaast wil je je sales doelstellingen halen en overtreffen, en dat het liefst zo snel mogelijk zodat je elk kwartaal je quotum haalt. Toch zijn er veel misverstanden over sales productiviteit. In dit artikel gaan we op vijf van deze misverstanden in.

Artikel lezen
Vier manieren waarop een chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert

Vier manieren waarop een online chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert

Waarschijnlijk heb je al wel eens gebruik gemaakt van een online chat of automatisch telefoon systeem om informatie over een product te verkrijgen of om een probleem op te lossen. Het overgrote deel van deze systemen maakt gebruik van kunstmatige intelligentie technologieën om je vragen te begrijpen en te voorspellen wat je nodig zal hebben om de juiste informatie op een zo klantvriendelijk mogelijke manier te krijgen.

Artikel lezen
Sales: negen alternatieven voor 'We horen graag van u!'

Sales: negen alternatieven voor 'We horen graag van u!'

Potentiële klanten krijgen te maken met zoveel sales mensen die contact met ze willen, dat het belangrijk is om je berichten fris, helder en opvallend te houden. Een manier om dit te bereiken is door saaie, afgezaagde zinnen zoals “We horen graag van u!” te vervangen door originelere alternatieven zoals “Ik stel uw snelle antwoord zeer op prijs!”. Zo zal je opvallen tussen de concurrentie, je kansen op het ontvangen van respons vergroten en er zeker van zijn in kortere tijd meer deals te sluiten.

Artikel lezen
Google Ads: hoe bouw je een campagne op?

Google Ads: hoe bouw je een campagne op?

Ongeacht hoeveel nieuwe gratis tools voor marketing er inmiddels bestaan, een betaalde advertentie is vaak nog steeds de beste manier om nieuw verkeer naar je website te trekken. Het probleem is dat in de online marketing vaak dezelfde zoektermen en zoekwoorden worden gebruikt. Daarom is het belangrijk dat je niet alleen leert hoe je een goede Google Ads Campagne opbouwt, maar ook hoe je opvalt tussen de rest.

Artikel lezen