Top tien platforms voor email marketing

Er zijn tientallen, zo niet honderden, aanbieders van platforms voor email marketing. Sommige daarvan richten zich op e-commerce en webshops, terwijl anderen weer beter zijn voor bedrijven in de B2B markt. Ook zijn er platforms die zich juist weer op bloggers richten. Dit artikel biedt een overzicht van tien betaalbare platforms voor email marketing:

1. ActiveCampaign

Dit is niet alleen een mooi platform voor het verzenden van periodieke email nieuwsbrieven, maar bevat ook een prima CRM. Daarnaast bevat ActiveCampaign een aantal basis marketing automation mogelijkheden. Vooral door het CRM is dit een ideaal platform voor B2B bedrijven en voor bedrijven met een langere verkoopcyclus.

2. Mailchimp

Dit is waarschijnlijk het meest populaire platform voor het versturen van email nieuwsbrieven. Dit komt vooral omdat Mailchimp gratis is om mee te beginnen, maar desondanks toch een aantal uitgebreide functies bevat: Een ideaal platform als je wil beginnen met email marketing.

3. GetResponse

Wat GetResponse onderscheidt van andere aanbieders van email marketing is dat, naast nieuwsbrieven, ook landingspagina’s en webinars in het pakket zijn opgenomen. Dit maakt het een compleet pakket en perfect voor iedereen die één enkele oplossing voor digital marketing wil gebruiken.

4. Aweber

Dit is een van de oudste email marketing platforms. Vooral kleine organisaties behoren tot de doelgroep waar Aweber zicht op richt. Waar dit platform zich in onderscheidt, is het gemak waarmee doelgroepen gesegmenteerd kunnen worden en de uitstekende klantenservice.

5. Constant Contact

Constant Contact rekent ook kleine bedrijven tot hun doelgroep, daarom hebben ze een uitgebreide klantenservice en helpen ze met het ontwikkelen van ideeën voor email marketing campagnes. Het nadeel van Constant Contact is wel dat de laatste tool alleen in het Engels beschikbaar is.

6. Campaign Monitor

Het grote voordeel van Campaign Monitor is de gemakkelijkheid om zelf email sjablonen te maken. Daarnaast is het ook heel makkelijk om email campagnes te personaliseren en heeft het een aantal basis marketing automation functies.

7. SendinBlue

Als je een begin wil maken met email marketing dan is SendinBlue een goed optie. SendinBlue is gratis om te gebruiken, mits je niet meer dan 9000 mails per maand verzendt. Wil je uitgebreidere functionaliteiten? Dan is dit nog steeds een van de goedkopere platforms.

8. Emma

Emma presenteert zichzelf niet als een email marketing platform, maar als jouw eigen email marketing team. Daarnaast richt het zich meer op kennisorganisaties, dan op e-commerce of webshops.

9. Curated

Niet het versturen van je eigen content het doel van Curated, maar juist het versturen van de content van anderen; Curated content dus. Een bookmarklet maakt het makkelijk om content te verzamelen die je vervolgens aan de abonnees op je nieuwsbrief verstuurd. Makkelijk en snel!

10. Revue

Revue is meer een tool voor bloggers dan voor bedrijven. Net als bij Curated kan je content voor je nieuwsbrief verzamelen met een bookmarklet, maar Revue is wel een stukje goedkoper.

Bonus: HubSpot

HubSpot heeft veel meer mogelijkheden dan de hierboven genoemde platforms en is daardoor ook een stuk duurder. Echter, met HubSpot Marketing Pro heb je een zeer uitgebreide email marketing tool en als bonus krijg je er dan ook, marketing automation, landingspagina’s, social media, SEO en content marketing tools bij.

HubSpot is de basis voor ons Online Marketing Basis, speciaal ontwikkeld voor het MKB en voor startende bedrijven. Wil je een goed begin maken met HubSpot? Neem dan contact met ons op.

Download nu het Invalshoek Email Marketing Handboek!

Wil je op een laagdrempelige manier beginnen met online marketing, email marketing en CRM? Bekijk dan ons Online Marketing Basis programma voor MKB bedrijven!